Landelijke campagnes
Voor de doelgroep Kinderopvang zijn er jaarlijks diverse nationale (lees)campagnes en projecten, zoals de Nationale Voorleesdagen en de Media Ukkie Dagen. Tijdens deze themaweken wordt er door Stadkamer verschillende activiteiten georganiseerd in Stadkamer en daar buiten. Hierbij werken we graag samen met het onderwijs.
De campagnes op een rij:
Nationale Voorleesdagen (januari)
Boeken zijn leuk én belangrijk voor peuters en kleuters. Daarom schenkt Stadkamer tijdens de Nationale Voorleesdagen extra aandacht aan deze doelgroep. Het doel is om het voorlezen aan kinderen tot 6 jaar te stimuleren. Daarbij staat het Prentenboek van het Jaar centraal. Tijdens de Nationale Voorleesdagen kunnen peutergroepen op bezoek komen bij Stadkamer.
Voor meer informatie over deze campagne en de boeken tips klik hier: De Nationale Voorleesdagen | Hebban.nl | Hebban.nl
Nationale Voorleesontbijt (januari)
De Nationale Voorleesdagen worden afgetrapt met het Nationale Voorleesontbijt. Overal in het land lezen bekende en minder bekende Nederlanders voor uit het Prentenboek van het Jaar. In Zwolle komen onder anderen gemeenteraadsleden op bezoek bij kinderopvanglocaties om het boek voor te lezen. Vanaf november kun je je hiervoor weer aanmelden!
Media Ukkie Dagen (maart)
In het voorjaar vinden de Media Ukkie Dagen plaats. De campagneweek richt zich op ouders en (professionele) opvoeders en het belang van mediaopvoeding voor 0- tot 6-jarigen. Kijk voor meer informatie op www.mediaukkiedagen.nl.
Week van de Mediawijsheid (november)
Tijdens de Week van de Mediawijsheid staat heel Stadkamer in het teken van de (nieuwe) media. Voor alle leeftijden worden activiteiten georganiseerd. Kijk voor meer informatie op www.weekvandemediawijsheid.nl.